پیام مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان به مناسبت روز خبرنگار

پایگاه همدان شطرنج

از آنجا که عطش سیری ناپذیر کشف حقایق و رمز و رازهای جهان بیکران هستی و نیز انتخاب راه براساس بینش آگاه ازضروری ترین و طبیعی ترین نیازهای فطری و حقوق مسلم انسانی به شمار می آید، بالطبع اطلاع رسانی و گسترش سطح آگاهی عمومی، در چنان منزلتی قرار می گیرد که خداوند متعال از میان 114 مائده آسمانی خویش در قرآن کریم، سوره ای مقدس را با نام "نبا" برای بشر و بشریت نازل می گرداند.
 
 

به همین خاطر است که بي گمان قلم يکي ازنعمت هاي بي بديل الهي است که کردگارعليم وحکيم، موهبت برخورداري از آن را از پگاه ازل در سرنوشت آدمي رقم زده است.
نوشتاريکي ازمهم ترين راه هاي گسترش معرفت و پرورش فضيلت شناخته مي شود و نگارش از کارآمدترين شيوه هاي تعميق فرهنگ ناب ديني به شمار مي آيد.
خبرنگاران متعهد و بشردوست که رسالت خود را در قبال اجتماع انساني و فرهنگ متعالي آن شناخته اند، با بهره مندي هنرمندانه از زبان وخواست ها آرمان هاي انسان ها را بيان مي کنند و با موشکافي قلم رازگشايي ها مي نمايند و ضمن روشنگري راه فضيلت و کمال، تاريکي هاي ناداني را از فضاي زندگي آنان مي زدايند و سختي ها و تلخي هاي حيات را با زلال انديشه هاي حکيمانه و خيرخواهانه خود گوارا مي سازند.
روزخبرنگار، روزی است که شکوفایی و درخشش قلم درپرتو جانبازی خبرنگار ایرانی نمود پیدا می کند تا با درایت خویش، بار دیگر شکوفه های به بار نشسته آزادی را درجهان بارور کند.
روزخبرنگار، روزی است که گویی قلم، این مقدس ترین عامل سوگند آسمانی که قرآن به آن قسم خورده است - نون و القلم ومایسطرون- باردیگر به مظهر درخششی تبدیل شده که حکایت گرزندگی تابناک رهپویانی می شود که همواره با قلم پیوندی جاودانه بسته اند.
این روز، یادآورحماسه آفرینیهای آنهایی است که بقای حقیقت را به بقای خود ترجیح دادند و با خون خود بر برگه های اعلام نوشتند.
روزخبرنگار، سرود ماندن در ورطه نوشتن،حکایت پابرجایی در دنیای کلمات و واژه ها و عامل تابندگی دگرباره اندیشه های انسانی است. اکنون دردنياي کنوني با وجود تکنولوژي هاي ارتباطي پيشرفته و متعدد در امر دستيابي سريع به اطلاعات و منابع مختلف در تمامی عرصه ها و به خصوص عرصه ورزش كسب اطلاعات موثق و قابل اطمينان بسيار دشوار و در عين حال بسيار ضرورى و حياتى است و به همین خاطر است که خبرنگاران از مهره هاي اساسي اين مهم بشمار مي روند.
تحولی که امروز درعرصه ی رسانه در کشور ما در حال وقوع است، نقطه ی عطف بسیار مهم و بی سابقه ای است که به همت دست اندر کاران و فعالان خبردرچند سال اخیر محقق شده است و مطمئنا این سالها در تاریخ و تمدن ایرانِ بزرگ به ثبت خواهد رسید.
ایران اسلامی ایستاد؛ علی رغم تمامی حملات پی در پی به؛ ایستاد با جوانانی که خون خود را در راه حقیقت فدا کردند. تلاش خالصانه در راه رضای خدا همواره راهبر شما باشد و ازخداوند متعال خواستار سرافرازی روز افزون شما هستیم. بار دیگر روز خبرنگار را تبریک می گویم و با بهترین آرزوها امیدوارم که برای همیشه، اندیشه مان از نفوذ پلیدیها و افکار منحرف کننده و منفی پاک بماند.
این روز بزرگ را به تمامی خبرنگاران و زحمت کشان عرصه خبر به خصوص خبرنگاران ورزشی استان تبریک و تنهیت عرض نموده و آرزوی موفقیت و بهروزی برای این قشر زحمت کش را از خداوند منان خواستارم.


سید عبدی افتخاری
مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان

 
 
پایگاه خبری تخصصی ورزش شطرنج پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین
 
" همدان شطرنج "

www.hamadanchess.lxb.ir




لطفا نظرات ، پيشنهادات ، انتقادات و مطالب مورد نظر خود را با ما درميان بگذاريد .

اسلایدر